employee journey

January 26, 2023

Waarom ‘Gefeliciteerd en tot over 2 maanden!’ niet de beste manier is om werkgeluk in jouw organisatie te bevorderen.

werkgeluk

Best vreemd eigenlijk he, dat dat is wat je zegt tegen jouw net nieuw aangestelde medewerker, vind je niet?

Het is vaak een bijzonder moment: de aanstelling van een nieuwe medewerker. Na intensief contact, mooie ervaringen en het tekenen van het contract, kan het vervolgens zomaar ineens twee maanden stil zijn. Want ja, er is nog een opzeg termijn en we moeten geduld hebben voordat diegene kan starten. Dit is overigens ook de periode waarin de medewerker onzeker kan worden of gaat twijfelen en toch weer een beetje afstand neemt. Jij kunt in deze twee maanden zoveel doen om de nieuwe medewerker alvast te betrekken bij de organisatie en “warm” te houden!

Waarom is dit belangrijk? Het werkgeluk van medewerkers is sowieso ontzettend belangrijk voor organisaties. Werkgeluk heeft namelijk, zo laten diverse onderzoeken zien, een positieve invloed op de productiviteit, het ziekteverzuim en het behoud van medewerkers. En met dat ervaren van werkgeluk begin je al voordat de medewerker start, voordat die überhaupt één stap bij jullie over de drempel heeft gezet.

Wat kun je dan doen om de nieuwe medewerker alvast bij de organisatie te betrekken? Dat hoeft niet heel groot of vaak te zijn. Af en toe een berichtje, een welkomkaartje, een leuke attentie (die je persoonlijk langs brengt, samen met het contract), of alvast een uitnodiging voor een borrel kan voldoende zijn. Maar geeft zo’n ander gevoel!

Wil je meer tips over hoe je de employee journey kunt verbeteren om werkgeluk te bevorderen? of vind je het prettig als wij eens met jou meekijken bij de kleine dingen die jij aan kunt passen in jouw HR-beleid? Neem direct contact op, zodat we op korte termijn een afspraak kunnen maken.

Comments:

Reply...

Give yours:

let's
connect

on Instagram &

 LinkedIn 

@Feel.Good.at.Work.instagram

@MariekeMulder.LinkedIn