Werkgeluk gaat over mensen. Jouw mensen. Jouw medewerkers. Over wat ze ervaren, wat ze willen en wat ze bij kunnen dragen aan hun eigen werkgeluk.
Als jouw medewerkers werkgeluk kunnen ervaren, kunnen zij de beste versie van zichzelf zijn. Dit draagt bij aan minder ziekteverzuim, minder burn- en bore-out en hogere prestaties. En denk eens aan de relatie met de klant als jouw medewerker meer geluk ervaart in wat zij doet.
Werkgeluk begint bij bewustwording van het belang er van.
Vervolgens is het de kunst het te implementeren. Op alle niveaus.
Het niveau van de medewerker, van het team én van de organisatie.
Om werkgeluk te implementeren en hier mee te werken hanteren wij het werkgelukmodel, waarbij we continu aandacht hebben voor de 5 pijlers; Inspireren, Zorgen, Ontwikkelen, Waarderen en Vieren.
Daarnaast doen bij ons alle lagen in de organisatie mee. Werkgeluk is zowel van de werkgever als de werknemer. (Werk)geluk is voor iedereen anders. Dit betekent ook dat het belangrijk is dat iedereen een stem krijgt als we het hebben over werkgeluk.
Op welke manier wij met werkgeluk aan de slag kunnen en mogen in jouw organisatie en waarmee wij precies aan de slag gaan, dat is afhankelijk van de organisatie én de medewerkers. Wij starten dan ook altijd met een 0-meting. Van daaruit doen we een voorstel en zetten we stappen. Soms groot, soms (eerst) klein. Soms direct in de uitvoering, soms door eerst de visie op werkgeluk helder neer te zetten.
HR is het belangrijke middelpunt van werkgeluk in de organisatie. Wij verbinden ons dus graag voor korte of langere tijd aan de afdeling om samen te werken aan werkgeluk.
Wil je weten hoe wij exact werken en wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? We komen heel graag eens kort of wat uitgebreider in contact!
Met het inzetten op meer werkgeluk zet je in op betere resultaten.
Want gelukkige medewerkers leiden tot betere prestaties.
Ze zijn meer betrokken, gemotiveerder en innovatiever.
Er is minder verloop, minder verzuim, meer productiviteit, én meer winst.
Daarnaast hebben gelukkige medewerkers meer energie, zijn ze gelukkiger met hun leven en werk, zijn ze meer tevreden en leveren ze een hogere bijdrage.
Daarnaast vraagt deze tijd om het centraal zetten van de mens in de organisatie. Zij zijn het belangrijkste kapitaal.
Én hebben medewerkers gewoonweg meer behoefte aan werkgeluk.
Dus wees eens eerlijk; op welk(e) vlak(ken) van het klaver 5-model heeft jouw organisatie wat te doen?