November 5, 2022

Werkgeluk een hype?

werkgeluk

Wil je tegenwoordig als bedrijf “succesvol” zijn en medewerkers aantrekken én behouden, dan doe je er goed aan om (werk)geluk echt een plekje te geven in de identiteit van de organisatie.

Als ik het daar in organisaties over heb, dan klinkt dat logisch, en volgt vaak direct daarna de vraag “Wat moeten we daar dan voor doen?” Daar is eigenlijk maar één antwoord voor; Dat bepaal je samen! Want alleen sámen, en daarmee bedoel ik directie, management én medewerkers, kun je inzetten op werkgeluk. Op alle lagen. Op organisatieniveau, teamniveau én voor de individuele medewerker. Werkgeluk is namelijk een continu proces wat je samen met alle medewerkers doorloopt. Geen quick fix, geen tijdelijk project en ook geen hype. (Aandacht voor) werkgeluk is en bepaald de cultuur van de organisatie. Nu en op de lange termijn. Of is het nou andersom, dat de cultuur mede het werkgeluk bepaald?

En aan de medewerker is het de vraag of deze cultuur, dit beleid, hetgeen is waar hij of zij inderdaad gelukkig van wordt. Niet alleen nu, maar ook op de lange termijn. Dit is waar een potentieel nieuwe medewerker naar kijkt, wat haar wel of niet aantrekt. Dit is wat maakt of jouw huidige medewerkers bij jou blijven of weggaan en dit is waarom oud medewerkers wel of niet positief over jouw organisatie spreken. Dus hype of niet, werkgeluk is alles bepalend!

Comments:

Reply...

Give yours:

let's
connect

on Instagram &

 LinkedIn 

@Feel.Good.at.Work.instagram

@MariekeMulder.LinkedIn